آخرین عناوین

چهارشنبه 19 اسفند 1394-20:54 کد خبر:20601

پرده ها چه وقت پاره می شوند؟!

پیدا شدن "گنج" مانع توسعه ساری شد؟! / آقای شمشیربند این "برخی از افراد" چه کسانی هستند؟

مرکز استان شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده به ویژه در زمینه مدیریت شهری ، شاهد اتفاقات مهمی در صحنه سیاسی بودیم که نقش مستقیمی در مسیر پیشرفت ساری ایفا می کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مرکز استان مازندران در سال نود و چهار شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده است.

به ویژه در زمینه مدیریت شهری و متغیرهای موثر بر روند توسعه شهر ما شاهد اتفاقات مهمی در صحنه سیاسی ساری بودیم که نقش مستقیمی در مسیر پیشرفت ساری ایفا می کنند.

از استعفای برخی از اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس تا تغییر فرماندار و اتفاقات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی تا بودجه شهرداری و افزایش چشمگیر آن به نسبت دیگر شهرهای استان و حتی مراکز استان های همجوار از موضوعاتی بودند که بیشترین نظر ها را به خود جلب کردند.

شرایط عمرانی و سیاسی ساری تا ماه آخر سال جاری تقریبا با یک سیکل مناسب در حال گذار بود که اتفاقات زمان رای گیری این شرایط را تغییر داد.

از رد صلاحیت گزینه های شهرداری در انتخابات تا استعفای غیر منتظره عبوری شهردار مرکز استان عواملی بودند که نقش مهمی در تغییر فضای سیاسی ساری ایفا کردند.

اما در چند روز گذشته و پس از داغ شدن بحث بودجه مرکز استان که با احتیاط کارشناسان در مورد منطقی بودن جهش ناگهانی این ارقام مواجه شد، رئیس شورای شهر در یک نشست خبری که آخرین نشست شورای شهر در سال جاری بود، خبر از تحقق بودجه سال گذشته و حتی تهیه متمم برای برخی از موارد داد و طلب بعضی از پیمانکاران شهرداری را امری عادی قلمداد کرد که تا پایان سال محقق می شود.

منتها در کنار همه این موارد و حتی مهمتر از اعلام بودجه 543 میلیارد تومانی شهرداری ساری برای سال آینده ، ذکر دو مطلب توسط شمشیربند برای ما مهمتر از مسائل عنوان شده دیگر بود.

یکی همدلی و همکاری مدیریت شهری با همه مدیران ،مسئولان و نمایندگان ساری و دیگری "برخی از افراد" که در مسیر توسعه ساری مانع تراشی می کنند که در اینجا وجود تناقض در مواجهه با این موارد جای پرسش و تامل دارد.

اگر همدلی لازم با همه مدیران وجود دارد پس این "برخی مانع تراشان" چه کسانی هستند؟

یعنی افرادی خارج از مجموعه مدیریت شهرستان و استان وجود دارند که توانایی دخالت در مسیر توسعه مرکز استان را دارند؟

پرسش مهمتر اینست که چرا آقای شمشیربند به عنوان رئیس شورای شهر با شهامت وارد نمی شوند تا نام این برخی از افراد را ببرند و مردم را هم از نقش این افراد و هم نام این مسئولان آگاه سازند تا حساب کار همه بیاید دستشان؟

واقعا روند کند شدن پروژه بزرگ بوستان ولایت که به صورت شبانه روزی در حال کار و فعالیت بود "وجود زیرخاکی" و "گنج" در محوطه پادگان سابق بوده است؟

این درست است که محل پادگان در گذشته کاخ پادشاهان قاجار از جمله محل تاجگذاری آغا محمد خان قاجار بوده است اما اینکه پس از گذشت چندین هفته از شروع ساخت و ساز در این محل و پیشرفت هفتاد درصدی کار تازه یک عده یاد "گنج" افتاده اند خیلی عجیب است و پرسش های بزرگی را ایجاد می کند.

اگر واقعا آنجا زیرخاکی پیدا شده است و نیاز به کاوش های باستانشناسی دارد که بهتر است کمی صبر کنیم تا بر تاریخ این شهر کهن برگ دیگری اضافه شود اما اگر این هم کارشکنی از طرف همان "برخی از افراد" است بهتر است که مسئولان مربوطه با قدرت وارد شوند و اجازه مانع تراشی به این دشمنان دوست نما ندهند.

اکنون که پس از ده ها سال شهر ساری در مسیر یک توسعه همه جانبه قرار گرفته است همه باید دست در دست هم دهند تا موانع برطرف شوند و رئیس شورای شهر هم بدون واهمه و بدون پرده پوشی وارد شود و با نام بردن از این برخی افراد راه را برای توسعه بیشتر ساری هموار کند و مطمئن باشد که مردم و رسانه ها در صورتی که حق با ایشان باشد به طور همه جانبه از مدیریت شهری دفاع خواهند کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :